En ny digital kampagne Spis Ude Igen skal få danskerne til at besøge deres lokale restauranter, caféer, barer og andre spisesteder efter mere end to måneders nedlukning grundet Covid-19.

Målet med den landsdækkende kampagne, er at få folk til at støtte op om de mange lokale spisesteder, som har været hårdt ramt i perioden. Bag Spis Ude Igen står Madværkstedet Online, brancheforeningen MLDK Mærkevareleverandørerne og en lang række leverandører til foodservicemarkedet.

Kampagnen er landsdækkende og finder sted på de sociale medier fra den 16. juni til starten af september.

- Covid-19-situationen har sat sine tydelige spor i restaurationsbranchen. En forventning om færre turister gør landets spisesteder dybt afhængige af, at danskerne igen begynder at spise ude, og at de gør det mere hele sommeren. Hos Mærkevareleverandørerne er det naturligt at støtte op om spisestederne som mange af vores medlemmer er centrale leverandører til. Igennem kampagnen opfordrer vi danskerne til at dele deres madoplevelser med hinanden på de sociale medier. På den måde ønsker vi, at danskerne skal inspirere hinanden til at spise ude igen og samtidig støtte deres lokale spisesteder, siger Niels Jensen, direktør for Mærkevareleverandørerne.

Den nye digitale kampagne er en "feel good-kampagne", som skal minde danskerne om de glæder, der er ved at tage ud og få et måltid på de danske spisesteder. Mange danskere har set frem til igen at kunne invitere familie og venner ud, og det er vigtigt, at vi alle husker hinanden på, hvor dejligt det er at spise ude. Derfor vil kampagnen sætte fokus på at støtte de mange lokale restauranter, caféer, barer mv., hvor ildsjæle hver dag brænder for at skabe gode madoplevelser – hvad enten det er den hurtige snack eller den store menu.

- Kampagnen kommer til at køre i tre måneder hen over sommeren. Det giver god mening – ikke mindst nu, hvor vi jo bare må konstatere, at der helt sikkert kommer færre udenlandske turister, slutter Niels Jensen.

Igennem indhold og annoncer på Facebook og Instagram vil kampagnen opfordre danskerne til at dele deres madoplevelser med hinanden ved at poste billeder af deres spiseoplevelser med hashtagget #spisudeigen. Det skal signalere over for venner og familie, at det er trygt og godt at spise ude igen. Samtidigt udloddes der en lang række gavekort i forskellige konkurrencer til opholds- og spiseoplevelser.
​​​​​​​

Følgende leverandører deltager i kampagnen

Arla Pro
Carlsberg
Conaxess Trade
Danish Crown Professional
Danpo
EasyFood
Findus
Flensted
Jakobsen Honning
Lantmännen Unibake
Orkla Foods
Royal Greenland
Royal Unibrew
Rynkeby
Santa Maria
Stryhns
Unilever Food Solutions
Valsemøllen
Vion Food

YDERLIGERE INFORMATION

For yderligere information om kampagnen kontakt presse@spisudeigen.dk

Har du et køkken og ønsker du adgang til råfiler fra kampagnen, så kontakt venligst også presse@spisudeigen.dk for mere information.

Se vores tema om #spisudeigen

Besøg denne side og se hele vores tema omkring Spis Ude Igen og hør fra både spisesteder og gæster hvorfor madoplevelser er noget særligt.


Besøg Spis Ude Igen på følgende medier

Website (www.spisudeigen.dk)
Facebook
Instagram



Har du spørgsmål til nyheden?

Du er velkommen til at kontakte forfatteren bag indholdet, hvis du har spørgsmål til nyheden, produkter og meget mere.

Madværkstedet
Dirch Passers Allé 76
2000 Frederiksberg
Danmark
33139292
Se profil
Skriv en e-mail
Besøg websitet

Seneste nyheder

04.12.2020

Kyllingebacon

Prøv vores kyllingebacon - god i mange sammenhænge

26.11.2020

Bestil en prøvekasse

Nu har du mulighed for at bestille en prøvekasse med 8 forskellige sandwichbrød - helt gratis

26.11.2020

Convenience i god kvalitet

Schulstad Bakery Solutions lancerer tre forskårne sandwich-produkter

24.11.2020

Velkommen til vores julemagasin

Håndholdte lækkerbidder, små hapsere eller den fine julemenu – vi er klar med en masse ideer til...

17.11.2020

Ny Portionspostej

det bliver ikke nemmere! Vi har taget den gode smag, du allerede kender, og puttet den i portions fo

16.11.2020

Grønlandsk hellefisk – sæt en delikatesse på menuen

Hellefisk er en nordisk delikatesse, som kan være med til at skabe spændende variation på menukortet

16.11.2020

Danske VESTERHAVS rødspætter

Royal Greenland er klar med en sprød, dansk nyhed kaldet VESTERHAVS rødspætter.

X

FÅ DEN SENESTE INSPIRATION DIREKTE I DIN INDBAKKE

Gå ikke glip af produktnyt, inspiration, opskrifter og meget mere. Tilmeld dig her.