Grøn strøm gør tre Arla-mejerier CO2e-neutrale

Vores tre største friskmælksmejerier i Danmark er nemlig nu blevet CO2e-neutrale. Det

Vores tre største friskmælksmejerier i Danmark er nemlig nu blevet CO2e-neutrale.

Det sker primært ved hjælp af vedvarende energi, og fremover vil friskmælksmejerierne i Slagelse, Hobro og Christiansfeld udelukkende køre på grøn strøm og biogas, hvilket reducerer udledningen med 26.000 tons CO2e årligt.

Arla arbejder hen mod at neutralisere al udledning af drivhusgasser fra hver liter mælk, der produceres. Og nu bliver andelsmejeriets tre største friskmælksmejerier i Danmark CO2e-neutrale. Det sker primært ved hjælp af vedvarende energi. Fremover køber mejerierne udelukkende grøn strøm og biogas, hvilket reducerer udledningen med 26.000 tons CO2e årligt.

Arla er allerede blandt verdens mest klimaeffektive mælkeproducenter. Og andelsmejeriet tager nu endnu et klimaskridt, når Arlas tre største, danske friskmælksmejerier i Slagelse, Hobro og Christiansfeld samt fire terminaler bliver 100 procent CO2e-neutrale.

Det sker først og fremmest ved hjælp af grøn strøm, når Arla køber grøn strøm fra danske vindmøller og biogascertifikater svarende til 100 procent af mejeriernes energiforbrug. Det sikrer en årlig CO2e-reduktion på 26.000 tons.
​​​​​​​

Læs mere her

# tags

Har du spørgsmål til indholdet?

Du er velkommen til at kontakte virksomheden bag indholdet, hvis du har yderligere spørgsmål.

Arla Pro.

Sønderhøj 46
8260 Viby J
Danmark
Tlf: 89381000

NY INSPIRATION FRA BRANDS DU KENDER. SAMLET ÉT STED OG DIREKTE I DIN INDBAKKE.