Covid-19-situationen har sat sine tydelige spor i restaurationsbranchen. En forventning om færre turister gør landets spisesteder dybt afhængige af, at danskerne igen begynder at spise ude, og at de gør det mere hele sommeren – siger Niels Jensen, direktør for Mærkevareleverandørerne.
En ny digital kampagne Spis Ude Igen skal få danskerne til at besøge deres lokale restauranter, caféer, barer og andre spisesteder efter mere end to måneders nedlukning grundet Covid-19. Bag Spis Ude Igen står brancheforeningen MLDK Mærkevareleverandørerne og en lang række leverandører til foodservicemarkedet.
Kampagnen skal minde danskerne om de glæder der er ved at tage ud og spise på de danske spisesteder. Mange har set frem til igen at kunne invitere familie og venner ud, og det er vigtigt, at vi alle husker hinanden på, hvor dejligt det er at spise ude.
Kampagnen, der er landsdækkende, kører på de sociale medier fra den 16. juni til begyndelsen af september. Ved hjælp af indhold og annoncer på Facebook og Instagram opfordres danskerne til at dele deres madoplevelser med hinanden ved at poste billeder af deres spiseoplevelser med hashtagget #spisudeigen.
Udover at kampagnenindsatsen på de sociale medier, udloddes der en lang række gavekort i forskellige konkurrencer til opholds- og spiseoplevelser.
Se mere på Spisudeigen.dk
Har du spørgsmål til nyheden?
Du er velkommen til at kontakte forfatteren bag indholdet, hvis du har spørgsmål til nyheden, produkter og meget mere.
Good Food Group
Herredsvej 30 A
7100 Vejle
Danmark
75711800
Se profil
Skriv en e-mail
Besøg websitet